Foreningen NORDEN bliver 100 år i 2019

Foreningen NORDEN blev startet som en fredsbevægelse i Danmark, Sverige og Norge kort efter afslutningen af 1. verdenskrig.

I Danmark blev Foreningen NORDEN stiftet den 15. april 1919.

100-års jubilæet markedres både kulturelt og idépolitisk. i 100-året fremlægges et program om fremtidens nordiske arbejde.

På selve jubilæumsdagen, den 15. april 2019, vil der være en officiel fejring. Dette vil være en fællesnordisk manifestation.

Nordatlantisk Hus

FISK FRA FÆRØERNE

Hver torsdag  kl. 15 - 16.30

Hver torsdag kan du købe færøsk fisk fanget på langline hos fiskebilen NORÐFRA, der fremover vil sælge sund og bæredygtig fisk hver torsdag foran Nordatlantisk Hus fra kl. 15 - 16.30.

FORDELE TIL VENNER AF NORDATLANTISK HUS

Venner af Nordatlantisk Hus får en række fordele og støtter samtidig nordatlantisk kultur i Odense.

Som ven af huset bliver du holdt ajour med arrangementer i Nordatlantisk Hus, får tilbud på udvalgte arrangementer eller mulighed for at købe billet før salget starter, særtilbud på udvalgte varer i Butik Nordatlanten, 50% rabat på kaffe i Restaurant Nordatlanten og invitation fra Restaurant Nordatlanten med særlige tilbud.

TILBUD TIL VENNER AF NORDATLANTISK HUS

Vennetilbud - fire gange om året, er der nogle lækre vennetilbud i Butikken i Nordatlantisk Hus og du kan altid få kaffe til en særlig vennepris - 50% i Restaurant Nordatlanten.

PYROPET STEARINLYS  -  15% rabat til venner af Nordatlantisk Hus

Pyropet lysene er designet af den islandske designer Thorunn Árnadóttir.  I butikken kan du få ugler, katte, rensdyr og små fugle, som små skulpturer, hvor metalskeletter afsløres undervejs mens lyset smelter.  Lysene er meget flotte, enten som skulptur, som et anderledes stearinlys og som en skeletskulptur til sidst.